Інноваційна діяльність – характерна ознака сучасної освіти та освіти майбутнього. Ця необхідність, зумовлена часом, конституційними вимогами, тенденціями розвитку освіти щодо забезпечення кожної дитини освітнім рівнем, відповідно до її індивідуальних потреб та здібностей. Педагогічний колектив Богданівського НВК переконаний, що запорукою успішної реалізації Національної доктрини розвитку освіти виступають інновації в освітньому процесі. Як зазначає В. Кремень у праці «Феномен інновації: освіта, суспільство, культура»: «Інноваційна діяльність в освітній сфері є принципово важливою відповідно на виклики сучасності. Як соціальний інститут, орієнтований на майбутнє, сучасна освіта повинна бути інноваційною за визначенням».

Інноваційну діяльність нашого навчального закладу можна визначити, як цілеспрямоване перетворення колективом педаго­гічної системи з метою поліпшення її здатності досягати якісно високих результатів. На думку вчителів позитив інноваційних технологій є у наступ­ному:

– дають змогу учням набути міцні та усвідомлені знання;

– розвивають самостійність у навчальній діяльності;

– створюють позитивний емоційний настрій, без боязкості невірних відповідей, переважає почуття впевненості;

– зростає мотивація до подальшого навчання;

– підвищується самооцінка учня.

Інноваційна діяльність дає вчителю змогу професійного зростання, здатності до саморозвитку, прогнозування результатів навчання. Тобто, інноваційна діяльність залежить від сукупності якостей вчителя, що визначають його спрямованість на розвиток особистої педагогічної діяльності та діяльності колективу, а також, здатність виявляти актуальні проблеми навчання учнів, знаходити та реалізувати ефективні засоби їх розв`язання.

Ми вважаємо,що головна складова готовност івчителя до інноваційної діяльності – наявність мотиву залучення до цієї діяльності. Кожен вчитель розуміє, що навчальний заклад існує для дитини. Учень є центром, навколо якого обертаються системи шкільної галактики. Кожна дитина – неповторний світ, тому, важливо відчути її індивідуальність,знайти методичні форми, що сприятимуть збагаченню й розвитку творчого потенціалу, розкриттю її здібностей, бажанню й умінню вчитися, творити, відчувати радість пізнання. Тому робота закладу охоплює послідовно складові системи навчальновиховного процесу: навчальну, виховну, соціальну, психологічну, оптимально поєднує інноваційні технології, творчість учителя та індивідуальну творчу особистість учня, його можливості в освітньому просторі розвинути та практично реалізувати власні здібності. Жодна освітня інновація не може бути перенесена в чистому вигляді з однієї реальності в іншу, оскільки важливе значення мають такі чинники, як філософія навчального закладу, рівень професійної підготовки вчителів, соціально-культурологічне середовище тощо.

На виконання наказів Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності» від 07.11.2000 № 522, «Про затвердження Положення про експериментальний загальноосвітній заклад» від 20.02.2002 № 114,

Науковим керівником даного проект виступила вчитель української мови та літератури Захарченко Олена Анатоліївна, передовий педагогічний досвід якої поширюється в районі.

Крім того, завдяки методичним напрацюванням вчителя англійської мови Нікітіній Оксані Володимирівні даний проект було реалізовано успішно.

Вищезгадані вчителі успішно працювали над проектними технологіями та ділилися досвідом з іншими педагогами не тільки нашого навчального закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 450

Коментарi