Аналіз роботи за минулий навчальний 2019-2020рік

Дошкільний підрозділ 2019 - 2020 навчальному році працював згідно з Конституцією України, Конвенцію «Про права дитини», Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про пожежну безпеку», «Про охорону праці», «Про забезпечення санітарно-епідеміологічних норм», Концепцією про дошкільне виховання. ДНЗ працював за Базовим компонентом дошкільної освіти – Державним стандартом дошкільної освіти. Інваріантна складова реалізовувалась через програму розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», за наук. редакцією Кононко О.Л., затвердженою наказом МОН від 29.01.2009 № 41.

Відомості

Показники

1.

Мова навчання

українська

2.

Кількість груп усього

1

3.

Режим роботи групи:

9 год.

4.

Кількість вихованців на 01.09.2019

15

5.

Кількість працівників усього

5

педагогічний персонал

2

обслуговуючий персонал

3

Дошкільний підрозділ укомплектований педагогічними кадрами: 2 –вихователі та один вихователь за сумісництвом музичний керівник.

Група на кінець навчального року не змінилась. Режим перебування дітей на кінець року дещо змінився через пандемію COVID-19.

Робота дошкільного підрозділу за програмою «Я у Світі» направляє орієнтацію педагогів на особистість дитини, на формування у неї почуття самосвідомості, самоповаги та шанобливого ставлення до тих, хто її оточує вмотивованої поведінки, потреб, характеру, пізнавальних психічних процесів. Реалізуючи програму «Я у світі», педагоги дошкільного закладу намагалися ставити в центр уваги дитину в різних формах активності, особливостях поведінки та діяльності на різних вікових етапах, у різних сферах життєдіяльності, змінювали акценти з обов'язкового засвоєння дітьми певного обсягу знань, умінь, навичок на розвивальний та виховний аспекти.

Вся робота щодо реалізації програми планується відповідно до нормативних і законодавчих актів про дошкільну освіту, “Базового компоненту дошкільної освіти в Україні” та програми виховання дітей дошкільного віку “Я у Світі”. В плануванні визначається конкретна мета, завдання, зміст, форми і методи досягнення намічених перспектив на певний відрізок часу.

На виконання листів Міністерства освіти і науки України від 08.12.2000 року № 1/9 – 510 «Про організацію роботи з дітьми старшого дошкільного віку, які не відвідують дошкільний заклад», від 07.05.2007 р. № 1/9 -263 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку» в закладі проводився облік дітей дошкільного віку та аналізувалося охоплення дітей на закріпленій території. Створена база даних дала можливість охопити дошкільною освітою 97% всіх дітей дошкільного віку, а дітей 5 – ти річного віку – 100%. Так, різновікову групу ДНЗ відвідувало 15 вихованців, з них 5 – п´ятирічного віку.

  • із пріоритетних напрямків в роботі педагогів було здійснення всебічного розвитку дитини, надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов. Належне місце в підготовці дітей до школи займали інтегровані, комплексні, предметні заняття, творча діяльність дітей у зонах розвитку. Організація виховання та розвитку дітей проводилася у розвивально-тематичному напрямку.

Виготовлені вихователями нові дидактичні та розвивальні ігри, оновлено матеріали щодо виховання у дошкільнят вмінь та навичок з особистої безпеки життєдіяльності. Поповнений наявний матеріал до розділу програми «Мова рідна, слово рідне».

Методична робота

Методична робота з педагогічними кадрами у 2019-2020 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

Вид діяльності

Планова

кіл - ть педагогів

Фактична

кіл - ть

педагогів

%

1.

Курси підвищення кваліфікації

1

1

100

2.

Атестація

-

-

-

3.

Самоосвіта

2

2

100

4.

Участь у підготовці та проведенні методичних заходів

1

1

100

У дошкільному підрозділі Богданівського НВК на кінець навчального року працює два вихователі – Моісеєва Т. О. та Сивокінь Н.В.

Моісеєва Т.О. має повну вищу освіту, кваліфікаційну категорію «Спеціаліст І категорії», Сивокінь Н.В. має повну вищу освіту, кваліфікацію – «спеціаліст». Вихователі беруть участь у засіданнях педагогічних рад, консультацій, засіданнях МО. Педагогічні працівники є активними учасниками методичного об'єднання вихователів району, де обмінюються досвідом роботи та знайомляться з новими педагогічними технологіями.

Вихователі ДНЗ поглиблено працюють за наступними напрямками, підвищуючи свій професійний рівень:

ПІБ педагога

Напрямок роботи

1

Моісеєва Т.О

Розвиток математичних здібностей та логічного мислення дітей старшого дошкільного віку шляхом використання ігор

2

Сивокінь Н.В

Розвиток творчої особистості на заняттях музичного мистецтва шляхом використання інформаційних технологій

Методична робота садка спланована відповідно вимог програми «Я у Світі» та методичних рекомендацій МОН України й охоплює всі напрямки роботи закладу, включаючи різні форми методичної роботи, що сприяло підвищенню фахової майстерності педагогів, усвідомленню можливостей професії для розвитку власної особистості.

В роботі вихователів простежується система проведення навчальної діяльності, спрямованої на розвиток та вдосконалення рівня життєвої компетентності вихованців. Педагоги прагнуть виховувати всебічно розвинуту особистість, керуючись принципом особистісно орієнтованого підходу. А участь у районних семінарах дає змогу поглибити і розширити знання відносно впровадження програми.

В закладі створено предметно-іграшкове середовище, зібрані набори іграшок для сюжетних ігор: «Магазин іграшок», «Салон краси», «Сім’я», «Пошта», «Автосалон», «Машини спецпризначення», «Будівельники», «Бібліотека», «Школа». Створено куточок для ігор з піском і водою. Заняття та ігри дітей в куточках поглиблюють та систематизують елементарні уявлення про навколишній світ, вдосконалюють уміння використовувати предмети за призначенням, виготовляти найпростіші вироби. Діти вчаться самостійно визначати ігровий сюжет, розподілять ігрові ролі, дотримуючись правил ігрової поведінки розподіляти іграшки. Така діяльність є шляхом до формування певних життєвих компетентностей: комунікативної і соціально спрямованої.

Основною ознакою приналежності людини до народу є мова, тому основна увага у вихованні всебічно розвинутої людини приділяється своєчасному і правильному розвитку мови. Завдання розвитку мовленнєвої активності дітей реалізується на усіх заняттях взагалі і зокрема на заняттях: «Мовленнєвий розвиток», «Художня література», «Народознавство», «Дитина і довкілля», «Рідна природа». На кінець навчального року діти можуть вільно спілкуватися рідною мовою з однолітками, називають на ім’я та по батькові всіх працівників закладу, ведуть невимушений діалог, відповідають на запитання, складають невеличкі розповіді, переказують казки, оповідання, виконують звуковий аналіз слів.

Стала доброю традицією тісна співпраця вихователів з батьками, направлена на активізацію знань батьків про навчально-виховний процес, про те, що дошкільне виховання дуже важлива ланка на шляху становлення особистості. В рамках співпраці проводилися батьківські збори, бесіди з батьками, консультації для батьків, розваги, творчі звіти, виставки дитячих робіт, тижні сім’ї, дні відкритих дверей, відкриті заняття, метою яких було вирішення освітніх та виховних проблем, ознайомлення їх з внутрішнім світом, особистим «Я» дітей дошкільного віку, шляхами стимулювання творчої активності дітей. Головним принципом заходів було живе спілкування учасників навчально-виховного процесу.

Слід відмітити, що колектив закладу постійно піклується про збереження та зміцнення здоров’я вихованців. Регулярно проводились бесіди з батьками про здоровий спосіб життя, створені всі умови для забезпечення оптимального рухового режиму. На різні види рухової активності дітей щоденно відводилось достатньо часу: ранкова гімнастика, фізкультхвилинки під час занять, фізкультура з музичним супроводом, танцювальні вправи, рухливі ігри, фізкультура на повітрі, рухливі ігри на повітрі, сонячні і повітряні ванни; дозоване ходіння босоніж; миття рук, ніг перед сном у воді кімнатної температури взимку, обливання ніг влітку. Програмові вимоги виконувались з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей, стану їх фізичної підготовки та здоров’я. Щоденні дозовані фізичні навантаження гармонійно поєднувались з традиційними методами загартовування, відповідний до температурного режиму одяг дітей у приміщенні та на вулиці.

Окремо, велика увага приділялась і приділяється формуванню у дітей культурно-гігієнічних навичок. Так, вихователями закладу проводяться тренінгові заняття з метою формування навичок користування милом і рушничком, носовою хусткою, столовим посудом, розвитку вмінь самообслуговування.

Реалізуючи Основи законодавства України «Про охорону здоров¢я» у закладі розроблена цілісна система роботи, яка спрямована на збереження життя та зміцнення здоров’я дітей, формування здорового способу життя шляхом впровадження в освітній процес здоров’язберігаючих технологій.

Один раз на рік дітей оглядають лікарі-спеціалісти, відомості про огляд заносяться у медичні картки дітей. Двічі на рік у закладі проводились антропометричні дослідження. Щопонеділка медична сестра здійснювала огляд дітей на предмет інфекційних захворювань, пов’язаних з гігієною, результати фіксувала у спеціальному журналі. Діти розподілені за групами здоров’я. В групі укомплектована аптечка невідкладної допомоги.

На основі огляду та висновків лікарів-спеціалістів щодо стану здоров’я дітей медичною сестрою Богданівського НВК Рекуновою О.П. здійснюється комплексна оцінка стану здоров’я дітей, а також систематичний контроль за організацією всіх видів фізичного навантаження та загартування, профілактичні огляди, щеплення.

Не залишається поза увагою й робота щодо забезпечення безпеки життєдіяльності дітей та техніки безпеки під час навчально – виховного процесу. Для досягнення поставленої мети вихователями оформлені у групі куточки безпечної поведінки під час ігор, прогулянок, поводження на вулиці. Регулярно проводяться заняття з вивчення й закріплення правил дорожнього руху, правил їзди на велосипеді.Дітям постійно нагадують під час ігор про небезпечну поведінку та її наслідки. Для батьків проведені консультація «Увага, діти на дорозі», бесіда «Бережіть життя і здоров’я дітей».

Вже багато років у навчальному закладі проводиться робота з наступності в роботі ДНЗ та початкової ланки ДНЗ, яка базується на тісній співпраці вчителів школи та вихователів ДНЗ. Реалізація наступності відбувається шляхом взаємовідвідування вихователями уроків в першому класі та вчителями занять у групі дитсадка, обговорення питань навчального процесу, проведення спільних свят (Новий рік, Різдво, Останній дзвоник, Випускний бал в дитячому садку. Така співпраця допомагає педагогам спрямовувати освітній процес на вирішення педагогічних проблем, пов’язаних з навчанням і вихованням як дошкільнят, так і школярів.

Аналіз відвіданих уроків і занять показав, що реалізація програми «Я у Світі» надає можливість підготувати дітей шостого року життя до навчання у школі, реалізувати набуті дітьми знання, вміння, навички в шкільному житті.

Але існують і певні проблеми.

1.Залишається потребою впровадження у педагогічну практику педагогів інноваційних технологій.

2.Значною проблемою залишається недостатній словниковий запас дітей, розвиток у дітей творчої уяви, фантазії; системного та діалектичного мислення та мовлення; вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, обґрунтовувати і обмірковувати наслідки, вміння робити висновки. На жаль, у дітей з проблемами спілкування причина у спадковості

Зауваження та пропозиції:

1.Впроваджувати у педагогічну практику інноваційні технології.

2.Сприяти розвитку діалогічного мовлення, збагаченню активного словника дітей, розширювати розвивальними іграми і вправами, логічними задачами, проблемними питаннями, ігровими технологіями, що активізують у дітей мислення і уяву.

3.Також організовувати систематичні спостереження, пошуково-дослідну діяльність, використовуючи розвивальне середовище.

Кiлькiсть переглядiв: 203

Коментарi